Сучасний логістичний центр у Рівному замість занедбаного об’єкту – результат залучення інвестицій через приватизацію

Товариство «Транс-Н» у квітні 2019 року на відкритому аукціоні приватизувало об’єкт незавершеного будівництва – комплекс дорожнього сервісу, що у Рівному.

Інвестор вже вклав у розбудову та модернізацію об’єкту суму коштів, що перевищує його вартість під час приватизації.

Таким чином, на місці занедбаного об’єкту зводиться сучасний логістичний центр, обладнаний за останнім словом техніки.

Новий власник впевнений, що працівників компанії не спокусити заробітками в Європі, адже вони отримують достойні заробітні плати, мають комфортні умови праці і навіть отримують пільгове житло, яке інвестор облаштовує на території приватизованого комплексу.

Щодо реконструкції самого об’єкту, то він свого часу будувався з особливим розмахом: басейни, тенісні корти, кількаповерхові котеджі… що виглядає дивним, як на комплекс дорожнього сервісу. 

В результаті гроші на будівництво закінчилися, об’єкт так і не добудували, а вся розкіш поступово зруйнувалася.

Про сьогодення та плани на майбутнє у розмові з представником інвестора Вадимом Пацалюком, заступником директора ТзОВ «Транс-Н».

–    Пане Вадиме, як виникла ідея придбати цей об’єкт?

–    Ми велика компанія, яка працює на ринку вантажних перевезень зі спеціалізацією на міжнародних вантажних перевезеннях. У нас тільки великих автомобілів 36 одиниць та порядку 40 менших, які працюють у всіх регіонах України. Тому, в першу чергу, нас зацікавили дорожні бокси на території комплексу.

–    Звідкіля дізналися, що об’єкт виставляється на продаж?

–    На сайті Фонду державного майна України. Тоді зайшли на Prozorro. 

Почали вивчати його приватизаційну історію. Це був не перший аукціон для цього об’єкту. 

Зрозуміло, чому він одразу не знайшов свого покупця: у вартість входили речі, які не є функціональними для комплексу дорожнього сервісу, але є доволі вартісними. Приватний власник, якому кошти потрібно заробляти, ніколи б не запланував їх у такому комплексі. Навіть на аукціоні зі зниженою вартістю ціна не була маленькою: більше десяти мільйонів гривень.  

Але це доволі великий майновий комплекс, що розташований на центральному в’їзді у місто. Тому така вартість особливо не лякала.  

Та другий учасник аукціону змусив нас поборотися за виграш. Тому, в результаті, разом з податками довелося викласти за нього п’ятнадцять мільйонів гривень. 

Та, зрештою, ми купили його за ціною, яку готові були віддати за цей об’єкт. 

А про те, що заплатили більше заявленої на аукціоні вартості, не шкодуємо, бо ж  це плюс для держави.

–    Доводилося до того брати участь в аукціонах чи це перший ваш досвід?

–    Перший. До того не бачили відповідних пропозицій. Нас просто не цікавили малі об’єкти. З огляду на нашу діяльність, вони нам не підходять.

–    Ви приватизували тільки об’єкт незавершеного будівництва. Земля там окремо. Чи виникали якісь труднощі із переоформленням земельної ділянки?

–    Ми ще повністю не переоформили права на володіння земельною ділянкою. На сьогодні вже виготовили її план із визначенням меж. Подали до міської ради. Вони нам з першої сесії не погодили. Потім розпочався карантин. Але тільки рік часу пройшов, не так вже й багато. Усе своєю чергою.

–    Скільки ви вже інвестували у придбаний об’єкт?

–    Важко сказати, адже ми, як приватне підприємство, рахуємо кожну зароблену копійку. 

Тож не дивно, що ретельно продумуємо витрати. Скажімо, щоб не витрачати зайвих коштів, там, де це можливо, виконуємо роботи силами власних підсобних працівників; купили частину техніки, щоб не орендувати. Бо тут часто перед тим, як будувати, доводиться зносити. Засипаємо басейни. Котеджі також під знесення.  Ми їх просто не бачимо у своїх планах з реконструкції.   

Усе повинно бути функціональним. А от тенісні корти, якщо технічно це буде можливо, плануємо перенести ближче до готелю. Хай люди займаються.

–    І все ж, якщо порівнювати з тим, у скільки вам обійшлася приватизація, то як співвідноситься  вкладена сума з ціною приватизації?

–    Суму на 100% назвати неможливо. Гадаю, що це і не коректно. Але однозначно вона вже більша за ту, за яку ми придбали комплекс. 

Та наразі реалізована тільки частина наших планів на цей об’єкт. Перш за все, це логістичний центр з офісними приміщеннями. Він ще не зовсім добудований. Ми зробили гаражі, щоб можна було працювати. 

Офіси на стадії реконструкції, хоча до здачі вже залишилося небагато.  Але територія не повністю впорядкована. 

Є ще над чим попрацювати.

–    Чули, що дбаєте про створення комфортних умов для співробітників: на території логістичного центру – душові, роздягальні. Навіть квартири будуєте для співробітників. Можна про це дізнатися більше?

–    Так, і вважаємо це не витратою, а інвестицією.  

Кваліфіковані  співробітники  в наших умовах – це найважливіше. 

Зрозуміло, що людина, яка знає собі ціну на ринку праці, не працюватиме без душу, роздягальні чи цивілізованого місця прийому їжі. Чекати на хорошу віддачу від працівника можна тільки створивши відповідні умови праці.

Щодо квартир, то хочу, щоб ви розуміли: компанія існує, мабуть, вісім чи дев’ять років.  Але ми розпочинали діяльність задовго до того, коли кілька підприємців об’єднували свій ресурс. Тільки згодом ми трансформувалися в компанію з перевезень, якою є сьогодні. 

Починати доводилося у складних умовах. І люди, які є з нами від початку, віддавали компанії набагато більше зусиль, ніж це вимагається за посадовими обов’язками. 

Тож  ці квартири, які ми вирішили обладнати у тих двох будинках, які є на території, не для директорів чи їх заступників, а в першу чергу, для простих людей. 

Тих, хто з нами від початку і, попри труднощі,  досі. 

Звісно, на останньому етапі частину квартир продамо. Та, знову ж таки, щоб здешевити вартість останніх для працівників.

–    То на яких умовах отримуватимуть співробітники компанії квартири?

–    Зрозуміло, що вартість квартир однозначно буде нижча за ринкову. Та кожен з претендентів розглядатиметься окремо. Можу сказати вже зараз, що  є декілька чоловік, саме робітників, які отримають однокімнатні квартири площею близько 40 квадратних метрів безкоштовно.

–    Коли плануєте ввести комплекс у дію?

–    Важко зараз сказати напевно.  Моє бачення: там потрібно ще років 3-4 за сприятливих умов. Ділянка велика. 

Можливо, перша черга до нового року буде здана. Завантажимо потужностями те, що вже освоєно – будемо працювати далі. Ні, то зупинимо реконструкцію на якийсь період часу. Все буде залежати від реалій життя.  Тут усе зводиться до того, чи заробимо, чи ні.

–    А що включатиме перша черга?

–    Готель. Він простіший у будівництві.

–    А логістичний центр?

–    Це будуть офіс, який зараз на стадії реконструкції, і гаражі. Там є ще над чим працювати: по території, по опаленню. Є моменти, які потрібно доробити. У планах –  добудувати відрізок дороги, виїзд на автобан.

–    Як ви оцінюєте: скільки потребуватиме інвестицій цей комплекс, щоб повністю реалізувати усе, що заплановано?

–    Знову ж таки, територія велика, і наші плани залежать від економічної ситуації та від того, як швидко окуповуватиметься вкладене. Але, орієнтовно, тут потрібно ще близько ста мільйонів гривень.

–    Скільки робочих місць плануєте створити?

–    Зараз штат компанії 170 чоловік. Це включно з тими, хто задіяний  на цьому об’єкті.  Але тут працює декілька партнерських компаній. Усе розподілено за напрямами. 

Загалом оцінюємо кількість працівників у 250 – 300. До слова, у нас дуже низька плинність кадрів. Звільняються одиниці. Серед них – частина тих, хто не дотримується трудової дисципліни. Якщо ж людина має бажання працювати, ми завжди знайдемо мотивацію щоб залишитись у колективі.

–    А чи не задумувалися, скажімо, про диверсифікацію бізнесу з огляду на придбання цього об’єкту?

–    Було бажання зробити дилерський центр однієї з торгових марок вантажних автомобілів, які ми експлуатуємо. У нас є люди, які чудово знають їх специфіку, не треба було б навчати персонал. Є свої автомобілі. 

Переконаний, що до такого партнерства готові, як ніхто інший. Але перемовини з європейцями завжди не прості. Тож поки не можемо ще похвалитися успіхом у цьому напрямку.  

Та ми працюємо. Вдосконалюємося. А час усе покаже.

__________________________________________________

Це чудовий приклад, як завдяки прозорому процесу приватизації  залучено компетентного інвестора. Інвестиція коштів ефективним власником у розбудову та модернізацію активу створює успішний об’єкт бізнесу з високооплачуваними робочими місцями, якісними послугами та сплатою податків від прибутків компанії.

На приватизаційних аукціонах постійно з’являються нові об’єкти, які розташовані по всій території України – від великих майнових комплексів до невеличких будівель. Інформацію про кожен з них можна дізнатися на сайті privatization.gov.ua.

Інвестуючи в Україну кожен створює свою історію успіху!

Залишити відповідь