Як купити

Всі об’єкти приватизації діляться на об’єкти малої та великої приватизації. До об’єктів малої приватизації належать єдині майнові комплекси державних підприємств та пакети акцій, об’єкти незавершеного будівництва та соціально-культурного призначення, окреме рухоме та нерухоме майно, вартість яких не вище 250 млн грн. Такі об’єкти продаються виключно через аукціони ProZorro.Продажі. Якщо вартість вища – це об’єкти великої приватизації, продаж яких здійснюється із залученням радників, що готують об’єкт на приватизацію та шукають потенційних інвесторів для проведення аукціону.

Як купити об’єкт великої приватизації?

Кожний об’єкт великої приватизації повинен мати радника, що збирає та аналізує економічні, технічні та фінансові показники діяльності підприємства, забезпечує проведення аудиту, готує фінансової моделі та складає бізнес-план, шукає інвесторів. Зазвичай радниками стають великі консалтингові, аудиторські та інвестиційні компанії. Відповідно, найпростіше рішення для інвестора – звернутися до радника, що має повну інформацію про підприємство та повністю супроводжує потенційних покупців.

Як купити об’єкт малої приватизації?

Всі об’єкти малої приватизації продаються виключно через аукціони ProZorro.Продажі. Ця система побудована на принципах повної прозорості – оприлюднення переліків об’єктів, оголошення умов, проведення аукціонів та визначення переможців – все це відбувається публічно і відкрито для повного уникнення корупції.

Як купити об'єкт малої приватизації

7 простих кроків, щоб взяти участь у аукціоні та стати власником об’єкту малої приватизації:

  1. Ознайомитись зі списком об’єктів на сторінці «Мала приватизація» цього сайту, на сайті ProZorro.Продажі або на сайті будь-якого з майданчиків, авторизованих для продажу об’єктів малої приватизації.
  2. Обрати об’єкт, вивчити інформацію про нього та про умови продажу.
  3. Зареєструватись на будь-якому з десятків підключених до системи майданчиків – інформація про торги ідентична на всіх майданчиках.
  4. Подати заяву на участь в аукціоні через особистий кабінет на майданчику:
    Завантажити необхідні документи, зазначені в вимогах до учасників.
    – Сплатити гарантійний та реєстраційні внески.
    – Подати цінову пропозицію на торги.
  5. Взяти участь в аукціоні та перемогти.
  6. Пройти кваліфікацію:
    – До завершення торгів організатор не взаємодіє з покупцем і не знає хто бере участь в аукціоні.
    – Перевірка документів учасника відбувається після проведення аукціону.
    – Надати додаткові документи організатору (за потреби) для підтвердження статусу переможця.
    – Підписати протокол аукціону.
  7. Укласти договір купівлі-продажу, оплатити вартість активу і ви – новий власник об’єкту.

Зразки проектів договорів купівлі-продажу завантажити тут

Як отримати більше інформації про об’єкт? Як працюють віртуальні кімнати даних?

Інформація про об’єкти приватизації розміщується на цьому сайті, на офіційному сайті Фонду та на сайті ProZorro.Продажі. Також Фонд надає доступ до віртуальних кімнат даних (ВКД) по більшості об’єктів приватизації, що зазвичай включають наявні установчі, дозвільні, організаційні, операційні, претензійно-позовні та правовстановлюючі документи, документи з праці, фінансову звітність та договори. Головна мета такого розкриття – спростити доступ до інформації, прибрати корупцію при її отриманні та збільшити прозорість процесу приватизації. 

Всі наявні документи по об’єктах розміщуються у віртуальних кімнатах даних:

По окремому майну: http://vdr.spfu.gov.ua/. Доступ до даних про окреме майно передбачає просту реєстрацію, за допомогою е-пошти.

По підприємствах: https://investroom.spfu.gov.ua/. Доступ передбачає одноразове підписання договору про нерозголошення конфіденційної інформації для доступу до даних про всі об’єкти приватизації. Для цього потрібно:

1) Завантажити та заповнити Заяву (обов’язково зазначити e-mail, телефон та поштову адресу) та Договір щодо нерозголошення потенційним покупцем конфіденційної інформації (3 примірники). Завантажити тут

До Заяви обов’язково додаються копії таких документів:

  • потенційний покупець-фізична особа: копія паспорту або іншого документу, що посвідчує особу. Копії повинні бути засвідчені підписом із зазначенням прізвища та ініціалів, фразою «Згідно з оригіналом», а також із вказанням дати.
  • потенційний покупець-юридична особа: копія виписки (витягу) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань або витягу із торговельного, банківського, судового реєстру (для юридичної особи-нерезидента); копія наказу про призначення, довіреності або іншого документу, що посвідчує повноваження керівника (представника) юридичної особи-покупця, яким підписано заяву, а також копія паспорту або іншого документу, що посвідчує особу, такого керівника (представника). Копії повинні бути засвідчені підписом керівника (уповноваженого представника) із зазначенням його прізвища та ініціалів, з фразою «Згідно з оригіналом», датою засвідчення, а також відтиску печатки юридичної особи (за наявності). Документи, видані відповідно до законодавства іноземної держави, повинні бути легалізовані (консульська легалізація чи апостиль) в установленому порядку, якщо інше не встановлено міжнародними договорами.

2) Надіслати заповнені Заяву та Договір поштою або занести їх особисто до Фонду державного майна України (Департамент приватизації), 01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, 18/9, тел.: +38 (044) 200–33–09, 200–30–27, або до будь-якого регіонального відділення Фонду – список регіональних відділень Фонду

3) Після укладання Договору, на е-пошту буде направлено запрошення до ВКД.

4) Один примірник укладеного договору буде направлено на зазначену поштову адресу потенційного покупця.

Також передбачена можливість отримати такий доступ, після підписання договору, безпосередньо у приміщенні органів приватизації.

Відкриття доступу до інформації в обох ВКД здійснюється для всіх зацікавлених осіб одночасно та після оголошення аукціону. З цієї дати, відповідно до вимог законодавства, до дати аукціону може пройти від 20 до 35 днів.

Кожен об’єкт приватизації має контактну особу, що відповідає за підготовку об’єкту до приватизації, а також особу, що відповідає за фізичний доступ до об’єкту та графік такого доступу. Інформація про цих осіб вказана на сторінці кожного об’єкту.

У разі будь-яких питань щодо процесу приватизації, окремого об’єкту або отримання доступу до кімнат даних, пишіть на privatization@spfu.gov.ua, залишайте питання під об’єктом на цьому сайті, а також звертайтеся до контакт-центру 0-800-50-56-46.

Поширені запитання:

Де мені дізнатись більше про участь в аукціоні?

Ви можете звернутися до будь-якого з авторизованих майданчиків за консультацією. Саме вони допомагають взяти участь в аукціонах. Крім того, важлива інформація про малу приватизацію публікується на офіційному веб-сайті та сторінці Фонду державного майна у Facebook, а також на ProZorro.Продажі.

Як обрати майданчик для участі в аукціоні?

Інформація про оголошені торги ідентична на всіх майданчиках. Обирайте майданчик за зручністю користування та якістю сервісу.

Яка вартість послуг майданчика?

Для всіх майданчиків встановлені єдині тарифи для покупців для участі в торгах. Винагорода майданчика залежить від вартості продажу і складає від 1% до 3% для об’єктів малої приватизації.

Чи можуть нерезиденти брати участь в торгах?

Так, окрім покупців, які зареєстровані в офшорних зонах з непрозорою структурою власності, а також покупці, які походять з держави-агресора. (ст.8 ЗУ «Про приватизацію державного і комунального майна»)

Чи може новостворене підприємство брати участь в аукціоні?

Одним з обов’язкових документів для кваліфікації переможця є наявність фінансової звітності за останній квартал чи рік, відповідно у новостворених підприємств не завжди можуть бути відповідні документи. (ст.14 ЗУ «Про приватизацію державного та комунального майна»)

Чи повертається гарантійний та реєстраційний внесок?

Гарантійний внесок буде повернутий, якщо ви програєте, або врахований як частина оплати – якщо переможете. Реєстраційний внесок не повертається.

Яким чином визначається переможець?

У всіх типах торгів (англійському та голландському аукціонах) переможцем визначається учасник, який зробив найвищу ставку під час торгів.

Що таке англійський аукціон?

Англійський аукціон – це типовий аукціон та підвищення ціни. Англійський аукціон системи ProZorro.Продажі складається з 3 раундів, де в кожного учасника є можливість підвищити свою попередню ставку, на прийняття рішення учаснику відводиться 3 хвилини. Особливістю аукціону є те, що учасник, який поставив найвищу ціну, ходить останнім і бачить всі ставки конкурентів.

Що таке голландський аукціон?

Голландський аукціон – це аукціон, де стартова ціна активу спочатку падає (зазвичай такий тип аукціонів визначається для активів, які важко оцінити), допоки хтось з учасників торгів не виявить бажання придбати актив за такою вартістю. Далі ціна, за якою падіння було зупинено, вважається стартовою, і у всіх учасників є можливість позмагатись за актив протягом 1 раунду.

Скільки часу триває 1 раунд аукціону?

Кожен учасник торгів має 3 хвилини на те, щоб зробити ставку, відповідно, тривалість 1 раунду аукціону буде залежати від кількості учасників.

Що відбувається, якщо аукціон не відбувся?

Законом передбачається модель з трьох аукціонів, що йдуть один за одним, тільки якщо попередній не відбувся, тобто не було навіть 1 заяви на участь.

    1. Англійській аукціон на підвищення ціни. Стартова ціна – 100%.
    2. Англійській аукціон на підвищення ціни. Стартова ціна – 50% (від початкової).
    3. Голландський аукціон на зниження ціни. Стартова ціна – 50% (від початкової).

Чи відбувається аукціон, якщо була 1 заява на участь?

Так. У такому разі 1 учасник, що подав цю заяву, виграє аукціон з приватизації.

Навіщо потрібен протокол торгів?

У протоколі торгів зафіксовані всі важливі деталі аукціону, зокрема перераховано всіх учасників, названо організатора та реквізити для подальшої сплати за актив. В протоколі також вказується фінальна вартість активу і прописуються всі додаткові платежі для переможця з визначеними сумами.

Чи може учасник відмовитись від купівлі активу після перемоги на торгах?

Так, але учаснику не повертається його гарантійний внесок.

Скільки часу має переможець на підписання протоколу після завершення торгів?

Переможець торгів має 4 робочих дні від дня проведення аукціону на підписання протоколу (п.49 Постанови КМУ №432)

Скільки часу має переможець на підписання договору купівлі-продажу?

Переможець має 30 днів на підписання договору купівлі-продажу з органом приватизації (п.64 Постанови КМУ №432)

Чи є пеня за несвоєчасну сплату за договором купівлі-продажу?

Якщо переможець протягом 30 днів не проводить оплату за об’єкт, йому нараховується пеня відповідно до умов договору, в такому випадку переможець може сплатити за актив разом з пенею і стати його новим власником. Втім, несплата коштів за об’єкт протягом 60 днів від дня укладання договору є підставою для розірвання договору (ст.24 ЗУ «Про приватизацію державного та комунального майна»)

В яких випадках орган приватизації не затверджує протокол аукціону або не підписує договір купівлі-продажу?

Якщо потенційний покупець не відповідає вимогам ст. 8 «Про приватизацію державного та комунального майна», не подав документи або відомості, обов’язкове подання яких передбачено частиною сьомою ст. 14 Закону або подав неправдиві відомості про себе.

В яких випадках необхідно отримати дозвіл АМКУ?

У випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, покупець зобов’язаний отримати дозвіл Антимонопольного комітету України на безпосереднє або опосередковане придбання у власність акцій (часток) у розмірі, що забезпечує досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб’єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб’єкта господарювання. Концентрація може бути здійснена лише за умови попереднього одержання дозволу АМКУ чи адміністративної колегії АМКУ у випадках перевищення порогових показників, встановлених ст. 24 Закону про концентрацію.

Яку фінансову звітність потрібно подавати юр. особі для участі в аукціоні?

До заяви на участь подається річна або квартальна фінансова звітність. Форми такої звітності мають бути зареєстровані відповідним органом, про що зазначається у відповідній квитанції про їх прийняття. Відсутність фінансової звітності з відповідною квитанцією про її прийняття є підставою для органу приватизації не затверджувати протокол торгів і не укладати договір купівлі-продажу.

Фільтри
X