Ольга Левченко: Розвивати бізнес в оренді складно — краще мати власність, і нам у цьому допомогла співпраця з Фондом держмайна

Гаражний комплекс з ремонтно-механічними майстернями в Кривому Розі, який був виставлений на «Прозорро.Продажі» на початку 2022 року за 1,98 млн грн, придбало товариство «КРИВБАСТРАКСЕРВІС», яке спеціалізується на ремонті вантажного автомобільного транспорту і постачанні запчастин для них.

Попри те, що компанія була визнана переможцем ще в лютому торік, через війну змогла укласти угоду з Фондом держмайна тільки в червні – тоді завдяки постанові КМУ була відновлена приватизація, запрацювали держреєстри.

Компанія має намір розвиватись: розширювати бізнес, запускати нові послуги та створювати додаткові робочі місця. Про це детально в інтерв’ю розповіла головний бухгалтер «КРИВБАСТРАКСЕРВІС» Ольга Левченко.

Розкажіть, будь ласка, про гаражний комплекс з ремонтно-механічними майстернями, який ви придбали на «Прозорро. Продажі» — що це за об’єкт?

Раніше це була технічно-ремонтна станція, яка одного державного підприємства, яка надавала послуги з обслуговування вантажного транспорту для підприємства у Кривому Розі. Там займалися проєктними та будівельними роботами та обслуговувались вантажні автомобілі.

До складу гаражного комплексу загальною площею понад 982 кв.м входять майстерні з підвалом, матеріальний склад, бокси, роздягальня, ремонтно-механічні майстерні зі складом та водоколонка.

Перед аукціоном це підприємство не працювало вже близько п’яти років, проте на ньому були охоронці і воно зберіглося в досить придатному стані. А ми саме шукали таке приміщення, яке б підходило нашому бізнесу і відповідало специфічним вимогам. Пошуки ці були доволі довгі, утім, ми не опускали руки, оскільки прекрасно розуміли, що тільки на базі власних приміщень зможемо розвинути свій бізнес так, як ми того хочемо.

На чому саме спеціалізується ваша компанія?

Наші засновники довго співпрацювали з АвтоКрАЗ. Це велике підприємство в Кременчуці, на якому виробляли цивільні і військові вантажівки. Проте, коли виробництво та обслуговування машин там почало занепадати, вирішили заснувати власне підприємство з технічного обслуговування та ремонту. Оскільки багато техніки КрАЗ лишалось у всіх українських підприємств, вона продовжувала активно використовуватись і вимагала технічного обслуговування. У нашому регіоні відчувалась гостра нестача технічних центрів, які могли би кваліфіковано надавати такі послуги. Хочу зазначити, що в нашому регіоні найрозвинутіший напрямок — саме гірничо-металургійна промисловість, маємо тут металургійний завод, ГОКи, шахти — і всюди використовується габаритна автомобільна техніка. Так виник «КРИВБАСТРАКСЕРВІС». Це сталось 30 липня 2020 року. На сьогоднішній день ми все ще залишаємось невеличкою компанією — 10 співробітників разом з керівництвом, але маємо серйозні плани розвитку, а до того ж, потужну експертизу, високу кваліфікацію і чітке бачення своєї стратегії.

Ми працюємо з пересічними споживачами, але наш головний партнер — це середній і великий бізнес, фермерські господарства, ГОКи, металургійники. Наша спеціалізація — крупногабаритна техніка: КрАЗ, МАЗ, вантажівки MAN. Ми надаємо технічне обслуговування та ремонтні послуги і постачаємо запчастини.

Чому ви вирішили інвестувати у власний комплекс?

Перші майстерні ми орендували у приватних підприємців, у юридичних осіб. Але коли ти орендуєш, то дуже залежиш від свого орендаря. У нього щось змінилося, він може тобі вислати лист і ти повинен звернути своє виробництво. З нами так було декілька разів: змінювалися власники споруд або в них з’являлися інші плани щодо цих об’єктів, і нам доводилось переїжджати. Після кількох таких змін адреси ми вирішили, що це дуже незручно, і треба інвестувати кошти в щось власне.

У кінці 2021 року розпочали пошуки приміщення, яке ми могли б придбати. На той момент у нас знову виникла ситуація з орендованим помешканням — новий власник, до якого перейшла споруда, попросив нас виїхати. На той момент ми вже прекрасно усвідомлювали, що тільки на власній базі можемо укорінюватися, розвиватися. Почали шукати об’єкти. Дивились пропозиції і у юридичних осіб, і у держави. Ми їх моніторили постійно, знаходили — нам не підходило. І от цей об’єкт був виставлений на приватизацію Фондом держмайна у січні 2022 року. Ми домовилися, поїхали оглянути і він нам сподобався, стартова ціна підійшла, тож ми почали готуватися до участі у торгах.

Чим вас привабив саме цей об’єкт?

Наша спеціалізація — технічний ремонт автомобілів. Вона диктує специфічні вимоги, нам потрібні оглядові ями, бокси. І такі споруди дуже важко знайти. Багато споруд здається під склади, а от щоб з ямами, з просторим паркінгом, щоб вантажівки могли розвертатись, ми не могли відшукати. Ті об’єкти, які відповідали нашим вимогам, вони або були вже викуплені іншими, або перебували в дуже занедбаному стані. Довго шукали, десь 5−6 місяців. І знайшли у Фонді держмайна такий об’єкт, який нам найбільш підійшов і він був у гарному стані: ми могли одразу переїжджати і розпочинати роботу.

Це був ваш перший досвід участі в аукціоні придбання державного майна?

Так. Загалом процедура тендеру, аукціону для нас новою не була, оскільки ми працюємо з бізнесом, який закуповує послуги, які ми надаємо саме на аукціонах. Але з державою це був перший досвід. Торги відбулись 14 лютого 2022 року. Інших охочих придбати цей об’єкт не було — ми запропонували свою ціну і вона була прийнята. Ми були визнані переможцями. І буквально в той день, коли мали підписувати договір, 24 лютого, почалась війна.

Всі були в шоці, всі нічого не розуміли, все в один момент зупинилось. Ми списались з представниками Фонду держмайна, але вони теж не розуміли, що їм робити. Проте десь до червня — місяця все було на паузі: ми просто переписувалися, запитували що далі будемо робити. Нам відповідали, що поки чекаємо, бо реєстри не працюють. Всі очікували, доки розблокують реєстри.

«Україна максимально лібералізувала проведення приватизаційних аукціонів. Єдине обмеження на участь в приватизації – ми не продаємо державні активи росіянам. Водночас ми майже не висуваємо післяприватизаційних вимог до покупців — зазвичай вони повинні лише розрахуватися з боргами підприємства перед бюджетом та працівниками, а також не звільняти останніх протягом шести місяців. Це можливість для бізнесу відкривати будь-яку власну справу, не озираючись на якісь вимоги з боку держави. Для нас головне — нові робочі місця та податки», — розповідає в.о. Голови ФДМУ Олександр Федоришин.

Зазвичай переможцям аукціону надається місяць на укладання договору. У вашому випадку ФДМУ зробили виключення?

Так, нам і всім, хто тоді брав участь у аукціонах і виграли — всім продовжили терміни підписання та сплати. На той момент не було можливості підписати договір, банки не працювали в звичайному режимі, і реєстри на нерухомість були закриті.

Проте і ми теж не працювали до червня —перенесли склади на інші локації. Багато людей роз’їхалися або вивезли свої сім’ї. І вже в червні нам зателефонували з Фонду держмайна та сказали, що реєстри відкриті і спитали, чи будемо підписувати договір. Ми порадилися з керівництвом, з засновником і відповіли, що маємо намір придбати це майно і розвиватись. Почали готувати документи, з деяких питань ще були обговорення. Трохи затягнулось — і ми підписали договір в лютому 2023 року.

Як ви оцінюєте співпрацю з Фондом держмайна? Чи є держава надійним партнером, з яким би ви співпрацювали ще раз?

Нам сподобалася співпраця з Фондом. Жодних від них негативних впливів не було, на всі запитання вони відповідали, йшли на зустріч. Коли у нас було бажання подивитись об’єкти, вони домовлялись з їх власниками про перегляд. Співпрацювали у межах своєї компетенції, скажімо так. Я би радила звертатися до ФДМУ, якщо об’єкт подобається підприємству, якщо бачите доцільність.

Що зараз робите з придбаними приміщеннями?

Зараз у нас запланована перебудова деяких складів. Ми хочемо підвищити стелі і зробити їх довшими, щоб великі тягачі могли заходити. І готуємось до опалювального сезону, бо поки тепло, ще можна щось робити і на вулиці. А прийде зима — все повинно бути у приміщенні. Тому змінюємо конструкцію, запроваджуємо заходи для підвищення енергоефективності. Ми зараз розробляємо плани, як ми будемо опалювати ці приміщення, щоб це було економічно та екологічно.

Ну і власне, чи плануєте розвиватись, попри те, що війна ще не закінчена?

Авжеж! Ми плануємо розвивати бізнес, бачимо, що потреба в наших послугах буде. Адже вантажного транспорту дуже багато. Ми перелаштовуємося зараз більше на західних виробників, таких як Mercedes, Volvo, Iveco — європейські машини, бо вони зараз закуповуються українськими підприємствами для своїх виробництв.

Україна живе, розвивається. В перспективі бачимо, що наш бізнес зростатиме, з’являється більше партнерів, більше напрямків діяльності. Ми хочемо ще додати електронну діагностику автомобілів та налагодження електронного устаткування.

Можливо, в майбутньому ще й побудуємо склади, бокси для фарбування автомобілів і деталей. Є великі плани, бажання розвиватися, залучити більше працівників. І якщо все складеться так, як ми собі запланували, то будемо розширюватися і купувати нові приміщення.

Джерело: https://bit.ly/success_priv2

Залишити відповідь