Олешки – це невелике місто на Півдні України з населенням всього близько 25 тисяч, але з багатою історією, що сягає ХІ століття. А ще поряд знаходиться друга за розмірами пустеля в Європі – Олешківські піски.
Віднедавна місто Олешки також позначене й на мапі прозорої приватизації. Мова йде, зокрема, про одноповерхову будівлю лабораторії, що перебувала на балансі управління Державної казначейської служби в Олешківському районі Херсонської області.
За 3 роки до приватизації будівля площею 162 кв метри не використовувалась і просто руйнувалася. Та в березні 2019 року вона нарешті знайшла інвестора – на приватизаційному аукціоні будівлю придбало товариство з обмеженою відповідальністю “Компанія Креатив Імоті” за 277,6 тисячі гривень. А трохи більше, ніж за рік по тому, влітку 2020 року, тут вже відкрилася нова аптека.
Про досвід приватизації розповідає представник компанії-покупця Олег Шевченко.
– Пане Олеже, чи мало підприємство вже до того досвід приватизації державного майна?
– У підприємства такого досвіду не було, якщо говорити про Херсонщину.
– А як дізналися про можливість приватизувати державне майно?
– Оскільки підприємство динамічно розвивається, ми періодично проглядаємо інформацію на Prozorro.Продажі.
– Приміщення в Олешках шукали з якою метою?
– Щоб облаштувати мережеву аптеку.
– Якими критеріями керувалися, обираючи цей об’єкт?
– Перш за все, він нам підходив за площею і за місцем розташування.
– Чи складно було розібратися в процедурі приватизації?
– Ні, не складно.
– Чи є ця процедура, на ваш погляд, простою, зрозумілою, доступною? Чи, може, маєте якісь побажання щодо покращення?
– Ні, нас влаштовує що процедура ознайомлення з інформацією щодо об’єкта приватизації задля прийняття рішення, що процедура самих приватизаційних торгів. Все нормально. Представники ФДМУ у Херсонської області чуйні, грамотні спеціалісти, кваліфіковані, завжди готові прийти на допомогу. Ніяких труднощів, накладок з оформленням не було.
– А як щодо процесу освоєння будівлі?
– І тут скаржитись нема на що: як місцева влада, так і всі комунальні підприємства спрацювали нормально. Ніяких труднощів не було. Правда, все було трохи розтягнуто в часі, але це ж нормальний процес.
– А з чим були пов’язані ці зволікання в часі?
– Всюди є свої процедурні моменти, законодавчо визначені терміни на виконання відповідних процедур (від отримання техумов до проведення монтажу і введення в експлуатацію тих же комунікацій).
– Щойно минуло трохи більше, як півтора року з моменту придбання вами цього приміщення, а воно вже перетворилося в діючий об’єкт. В якому стані ви його приватизували?
– Після приватизації будівля потребувала серйозного ремонту як всередині, так і зовні, оскільки вона доволі стара. До того ж потрібно було провести комунікації, отримавши попередньо необхідні дозволи. А ще – зробити об’єкт максимально доступним для маломобільних груп населення, адже філософія компанії – ліки повинні бути максимально доступними, як у прямому, так і у переносному значенні. Зрештою, потрібно було облаштовувати територію. Та ми з цим впоралися.
– У скільки обійшлася вам реновація в коштах? І в часі?
– У часі це – 7-8 місяців, якщо брати від початку демонтажу непридатних для подальшого використання оздоблювальних матеріалів, підключення електро- та водопостачання (до об’єкта не були підведені комунікації) і аж до запуску в експлуатацію, включаючи благоустрій території.
А в коштах? Можу впевнено сказати, що інвестиції вже перевищили вартість, яку ми сплатили за об’єкт під час його приватизації..
– Скільки робочих місць створено в результаті реновації цього об’єкта?
– П’ять. Але аптека тільки відкрилася. Я думаю, в перспективі ця кількість буде тільки збільшуватися.
– А коли ви відкрилися?
– У липні 2020 року.
– Можливо ви плануєте приватизовувати й інші приміщення?
– Поки що конкретних планів немає. Але ми постійно моніторимо Prozorro.Продажі. Якщо будуть цікаві об’єкти, звичайно, ми обговорюватимемо кожен конкретний варіант на предмет його бізнес-привабливості для нас.