Від побитих вікон до окраси міста. Чому 8 інвесторів запекло боролись за будівлю в Волочиську

Волочиськ – невеличке містечко на Хмельниччині з населенням близько 20 тисяч осіб. У 1870 році через Волочиськ була прокладена залізниця, яка з’єднувала Київ зі Львовом, а також побудована залізнична станція. 150 років потому, у 2020 Волочиськ потужно проявився на мапі інвестиційної активності українців: 8 вересня відбувся видатний онлайн аукціон з приватизації двоповерхового адміністративного будинку в самому центрі міста. 

За будівлю загальною площею майже 427 квадратних метрів, що знаходиться за адресою вул. Лисенка, 8а,  змагалися аж 8 учасників. Про те, що боротьба буде запеклою, свідчив вже той факт, що максимальна ставка ще на етапі первинної пропозиції перевищувала стартову ціну активу втричі. А за остаточними результатами, переможець торгів – “Компанія “Інвол” – сплатила за об’єкт майже 3,5 млн грн, що більш ніж у 8 разів перевищує стартову ціну.

Про плани з реновації будівлі, що до того перебувала на балансі Головного управління статистики у Хмельницькій області, розповідає Аліна Коваль, директорка і засновниця переможця аукціону – компанії “Інвол”.

Пані Аліно, скільки років на ринку працює ваша компанія?

– Компанія молода, заснована у 2018 році. Зараз тільки розвивається. Основний напрям діяльності – сільське господарство.

Чи мали вже до того досвід участі у приватизаційних аукціонах?

– Ні, для компанії це – перший досвід, і не тільки щодо участі у приватизаційних аукціонах, а й в електронних торгах загалом.

– Можливо, був у вас досвід оренди державного майна?

– Ні. Ми орендуємо невеличке офісне приміщення в сільській місцевості, але в органу місцевого самоврядування, не в держави.

Якими критеріями ви керувалися, обираючи це приміщення?

– Ми дізналися з соціальних мереж про те, що планується аукціон. Пригадую, що мені перекинули цю інформацію наші юристи. Здається, це була чиясь публікація у популярній соціальній мережі. Будівля розташована в самому центрі нашого міста, тому цей об’єкт цікавий нам з точки зору розташування і можливостей для подальшого використання.

А звідки ви дізналися про саму процедуру аукціону? Як швидко розібралися в тонкощах електронних торгів?

– Майданчики, акредитовані на Prozorro.Продажі, здійснюють супровід від самого моменту реєстрації. Тобто, якщо вже юрист отримує завдання від керівництва компанії взяти участь в аукціоні, то далі усе – лиш справа техніки. Тут жодних труднощів немає. Звичайно, вони потім отримують процент за свою роботу, але ж це працює.

Хоча придбана будівля потребує чималих вкладень, нові власники впевнені, що інвестиції окупляться – вони вже отримують запити щодо оренди 

Ціна впродовж аукціону зросла суттєво – аж у 8 разів. Чи вважаєте, що така ціна за будівлю є ринковою?

– Конкуренція зробила свою роботу. Я вважаю, що це дещо завищена ціна, з огляду на стан будівлі. Вона двоповерхова, і хоча розташована в центрі міста, останнім часом використовувався лише її перший поверх. Ми знали, що на першому поверсі працюють орендарі, а другий – вільний. Але він був закритий, і ми його і не оглядали до аукціону як слід, тільки зовні. На другий поверх ми піднялися тільки після того, як придбали її й вступили в права власності.

Як загалом оцінюєте стан новопридбаного активу?

– Стан благенький. Там дах увесь в дірках. На другому поверсі багато вікон з побитими шибками, щілини між рамами й стінами. І при цьому всьому, з перших же відвідин, ми побачили проблему: там немає теплових лічильників і вся це величезна площа, включно з цим побитим поверхом, опалюється без врахування реальних потреб. Щойно ми туди зайшли, я вжахнулася двом речам: як там жарко і скільки там побитих вікон. Тобто, неозброєним оком видно неефективне використання державних коштів. Адже тільки орендарі платять за спожите тепло, а решта – просто викидання на вітер державних коштів.

– Як ви плануєте використовувати новопридбану будівлю?

– Я поки ще не маю чіткого плану, але є однозначне розуміння, що це буде адміністративно-офісний будинок. Заодно хочу реалізувати свою амбітну мету: я хотіла б частину цього приміщення відвести під громадський простір, який використовувала б спільно з громадою, з активними мешканцями задля обговорення, планування і реалізації низки соціальних проєктів. Це, окрім комерційної складової, яка, без сумніву, теж буде присутня. Адже це взаємопов’язані компоненти. 

Після реновації ми плануємо перетворити стару будівлю минулого століття у сучасний і комфортний простір для бізнесу. А для прилеглої території шукатимемо новітні дизайнерські рішення, щоб вона стала окрасою нашого міста й улюбленим місцем відпочинку

Частину приміщення ми однозначно використовуватимемо під комерційну оренду. Це буде затребувано. У мене вже запитують стосовно можливості орендувати приміщення у цьому будинку, адже це – центр міста. Хоча зрозуміло, що для того, щоб отримувати адекватну орендну плату, потрібно буде сюди ще чимало вкласти: другий поверх потрібно укріплювати, дах перекривати, стіни ремонтувати. Розуміємо, що це потребуватиме дуже багато вкладень. Але я переконана, що з часом це окупиться, тому покупку вважаю вдалою.

Скільки, на вашу думку, потрібно інвестувати в цю будівлю?

– Ще стільки ж, як було сплачено за неї на аукціоні (3,5 млн грн, – ред.).

А як швидко її можна буде здати в експлуатацію?

– Частково на першому поверсі орендарі будуть ті, які є (у частини з них договори оренди – до 2022 року). Але, щоб ви розуміли, у них орендна плата становить 1 гривню на рік. А от щоб почали працювати обидва поверхи, тобто до старту повноцінного використання, я думаю потрібно десь два роки.

– Скільки робочих місць прогнозовано може з’явитися додатково у вашому містечку після запуску цієї будівлі?

– Я думаю, що зо два десятки – це цілком реально. Ну, якщо це – комерційна оренда під об’єкти торгівлі, то, як мінімум, один продавець з’явиться у кожній цій торговій точці.

– Все ж таки, чи є у вас чітке бачення: буде це торговий центр чи все-таки офісний?

– Я думаю – торгово-офісний. Внизу – швидше офіси, а зверху можуть з’явитися торгові приміщення. Хоча поки рано ще говорити про це напевно. Та у будь-якому випадку це – не виробничі об’єкти, бо будівля знаходиться у центрі міста.

Після реновації ми плануємо перетворити стару будівлю минулого століття у сучасний і комфортний простір для бізнесу. А для прилеглої території шукатимемо новітні дизайнерські рішення, щоб вона в майбутньому стала окрасою нашого міста й улюбленим місцем відпочинку містян та гостей міста.

Як вигідно купити об’єкт малої приватизації?

Дізнайтесь про 7 простих кроків.

Щодня Фонд державного майна готує нові об’єкти для прозорої приватизації по всій території України – як в обласних центрах, так і в невеликих містах і селищах. Для кожної області підготовлено своє інвестиційне меню, в якому присутні як великі єдині майнові комплекси, пакети акцій підприємств, так і окремі невеликі об’єкти.

Залишити відповідь