З орендарів у власники. Навіщо “Черкасигаз” купив радянську будівлю за 2 мільйони гривень

Історії успіху малої приватизації руйнують чимало міфів. Наприклад про те, що інвесторами можуть бути лише великі корпорації. Насправді серед переможців прозорих аукціонів є як приватні підприємці, які шукають доступні можливості для розвитку бізнесу, так і підприємства, які раніше орендували державний об’єкт, а згодом скористались можливістю стати його власником. Саме про такий кейс ми розповімо сьогодні.

У квітні 2020 року на Prozorro.Продажі відбувся аукціон з приватизації адміністративної будівлі у місті Шпола Черкаської області. В результаті прозорих торгів новим власником будівлі стало АТ “Оператор газорозподільної системи “Черкасигаз””, сплативши до бюджету разом з податками понад 2 млн гривень. 

Чому компанія вирішила перетворитись з орендаря на власника? Що чекає на будівлю, яка була побудована ще 45 років тому? Розповідає голова правління АТ “Оператор газорозподільної системи “Черкасигаз” Сергій Буян.

– Пане Сергію, як виникла ідея взяти участь у приватизаційному аукціоні?

– Ми вже досить давно орендували частину цього приміщення, на першому поверсі. Навесні Фонд державного майна України виставив його на аукціон. І ми розцінили це як можливість, нарешті, об’єднати під одним дахом увесь персонал шполянського відділення Управління газового господарства “Черкасигаз”. Тобто усіх тих людей, які, фактично, забезпечують безперебійне та безаварійне постачання природного газу в районі. 

Про інвестора:
АТ “Черкасигаз” невдовзі буде святкувати своє 45-річчя. Центральний офіс знаходиться в місті Черкаси. Діяльність здійснює по всій території області, крім Уманського, Маньківського та Христинівського району. У штаті 2180 працівників. Має відділення в 7 містах області, в тому числі в місті Шпола.

У нас персонал – це не тільки адміністрація. Це – більшою мірою виробничники: робітники, майстри, аварійно-диспетчерська служба і т.д. Зараз аварійно-диспетчерська служба винесена в окреме приміщення. Бухгалтерія, майстри, інженери з охорони праці нашого підприємства та частково робітники знаходяться на цій території. Вони в дуже “стислих” умовах. Бо ж там у нас є ще й – правда, дуже невеличкий – зал для прийому громадян. 

Ми плануємо підняти частину підрозділів на другий поверх, зробити зал для прийому громадян більш сучасним і більшим за розміром, значно більшим. Серед наших відвідувачів значна частина – це люди похилого віку. Ми хочемо обладнати в залі місця, де було б зручно присісти, очікуючи прийому. При цьому треба забезпечити дотримання норм соціальної дистанції, якщо триватимуть обмежувальні заходи, пов’язані із недопущенням поширення коронавірусу. Все це дозволить вивести рівень обслуговування громадян на більш високий рівень.

Про об’єкт:
Адміністративна двоповерхова цегляна будівля з підвалом, загальна площа складає 732,9 кв.м. Будівля розташована в центральному районі міста Шпола Черкаської області. Рік побудови – 1975. Під об’єкт виділена земельна ділянка площею 0,11 га.
Детальніше про об’єкт.

На другий поверх ми плануємо після реставрації “переселити” частково тих, хто досі працював на першому. А також ті служби, які досі працюють в орендованих приміщеннях за іншими адресами. Тим самим ми забезпечимо більш комфортні умови нашим співробітникам. Я це вважаю додатковою мотивацією для них, а також одним із способів залучення на підприємство кваліфікованих та професійних працівників, підвищення ефективності роботи персоналу.

 

Підпис: Основну частину персоналу “Черкасигаз” складають виробничники: робітники, майстри, аварійно-диспетчерська служба

Якщо ми не створимо комфортних умов людям, то ті, хто впевнений у своїх професійних вміннях, просто підуть туди, де платять більше чи умови більш комфортні. Це прості істини: людині має бути тепло, у неї не мають боліти очі через те, що працює за неякісним монітором, чи голова через брак чистого повітря, або через те, що їй спекотно. Вона має знаходитися у комфортних для роботи умовах, повинна бути налаштованою на позитив, на максимально швидке і ефективне вирішення питань, з якими до неї звертаються споживачі. 

“Нам навіть з економічної точки зору значно вигідніше створити таке середовище, щоб у споживача не було жодних причин для скарг. Я вже не кажу про репутаційний ефект”

Можливо у це важко повірити, але мій багаторічний досвід роботи доводить, що час, який витрачають співробітники, керівництво компанії на розгляд скарг, значно більший, ніж час, необхідний для того, щоб виправити саму ситуацію, на яку скаржилися. 

Тому нам навіть з економічної точки зору значно вигідніше створити таке середовище, щоб у споживача не було жодних причин для скарг і ми не витрачали на них зайвого часу. Я вже не кажу про репутаційний ефект. Ось чому ми надзвичайно раді, що отримали можливість завдяки цьому аукціону суттєво покращити показники нашої діяльності у майбутньому.

– Чи брали ви до цього участь у приватизаційних аукціонах?

– Ні, специфіка нашої роботи досі цього не потребувала. Наше завдання – забезпечувати безперебійне і безаварійне постачання природного газу. Я керую підприємством уже майже 10 років, і за цей час це – перша така покупка об’єкта нерухомості. Сподіваюся, що ми зробимо гарний офіс, показовий у багатьох відношеннях. І це буде для нас першим, але не останнім досвідом.

– Які ваші враження як користувача сервісу Prozorro.Продажі?

– Як на мене, усе відбувалося прозоро, без зайвої забюрократизованості. Ми не помітили жодних спроб вибудовування якихось корупційних процесів. Ми виграли аукціон і тепер маємо можливість реконструювати будинок.

– Що маєте на увазі під реконструкцією?

– З головного: плануємо провести косметичний ремонт першого поверху, яким ми користуємося (він у відносно непоганому стані); капітальний ремонт другого поверху та ремонт даху; зробити утеплення, поміняти обладнання з теплогенерації, зробити ремонт підвалів, поміняти сантехнічне обладнання та збільшити залу для відвідувачів. 

“Ми не закладаємо в реконструкцію елементи невиправданої розкоші. Не плануємо встановлювати мармурові колони, мідні дахи. Ми просто хочемо зробити офіс безпечним і комфортним”

Планів багато, але робитимемо усе поетапно, оскільки ми повинні доцільність усіх витрат погоджувати з акціонерами. Наразі по даному об’єкту таке порозуміння є. Напевно, тому, що не закладаємо в реконструкцію елементи невиправданої розкоші. Не плануємо встановлювати мармурові колони, мідні дахи. Ми просто хочемо зробити офіс безпечним і комфортним як для споживачів, які будуть до нас звертатися, так і для співробітників, які будуть їх обслуговувати.

– На який кошторис розраховуєте?

– Орієнтовна вартість того, що ми плануємо вкласти в ремонт на першому етапі – 500-700 тисяч гривень. Наразі йдеться про фронт робіт без особливих перебудов. Потім будемо думати далі.

– Коли плануєте завершити цей перший етап?

– Я сподіваюся, що до опалювального сезону цього року, якщо вистачить коштів. До слова, роботи вже в розпалі: на другому поверсі вже демонтували всі старі двері, деякі перегородки. Зараз працюємо над тим, щоб залучити фахівців, яких немає серед наших робітників, як то з укладання плитки, штукатурів, тих, хто встановить потрібні перегородки замість розібраних. Тоді як усі роботи з трубами – чи то каналізаційними, чи газовими – зможемо здійснювати власними силами. Словом, усе у нас в Шполі на етапі “підготовки до штурму”.

Як вигідно купити об’єкт малої приватизації?
Дізнайтесь про
7 простих кроків.

Щодня Фонд державного майна готує нові об’єкти для прозорої приватизації по всій території України – як в обласних центрах, так і в невеликих містах і селищах. Для кожної області підготовлено своє інвестиційне меню, в якому присутні як великі єдині майнові комплекси, пакети акцій підприємств, так і окремі невеликі об’єкти. 

Дізнайтесь більше про інвестиційне меню!

Залишити відповідь