Чи знали ви, що відомі світові бренди виробляють свою продукцію і в Україні? Чудовим прикладом є фабрика LESYA – сучасний швейно-виробничий комплекс, відомий український експортер якісного одягу.
Це підприємство створено на базі швейної фабрики 1965 р. заснування в Новоград-Волинському, що на Житомирщині. Фабрика спеціалізується на пошитті чоловічих та жіночих брюк преміальної якості в casual-стилі (прим. кежуал – повсякденний тип одягу) під брендом замовника. Також підприємство є основним виробником одягу власного бренду ТМ LAGRAND і виготовляє інші швейні вироби на замовлення. Одяг виготовлений на підприємстві є сучасним, зручним, безпечним та реалізується через фірмовий магазин “Леся” в Україні, а також експортується на замовлення іноземних компаній.
А у 2020 році, під час коронакризи, ПрАТ ВКФ “ЛЕСЯ” одним із перших розпочало виробництво захисних костюмів для медичних працівників і протягом квітня випустило близько 100 тисяч захисних комплектів (комбінезони, фартухи, нарукавники, бахіли), з яких більше 1000 було роздано в якості благодійної допомоги місцевому ТМО, ТМО області та центрам первинної медико-санітарної допомоги. Також, швейною фабрикою безкоштовно надано велику кількість захисних масок для установ соціальної сфери.
Своїми досягненнями, благодійними справами та щоденною наполегливою працею підприємство робить великий внесок у розвиток своєї громади. Станом на 2021 рік, фабрика “ЛЕСЯ” номер один по кількості сплачених податків до місцевого бюджету .
Підприємство також відіграє важливу роль у житті місцевої громади, оскільки є основним місцем працевлаштування жителів Новоград-Волинського та є прикладом соціально-відповідального і зеленого бізнесу.
Сьогодні ПрАТ ВКФ “ЛЕСЯ” відповідає усім європейським стандартам щодо устаткування, технологій виробництва, професійності персоналу, контролю якості, безпеки та екологічності. Починаючи з 2012 року, фабрика успішно проходить аудит й отримує сертифікати з оцінки робочих умов BSCI з найвищою оцінкою за міжнародною шкалою. І вже 4 рік поспіль компанія отримує визнання кращого підприємства швейної промисловості України.
У нашому інтерв’ю Микола Сиченко, голова Спостережної Ради, ділиться історією виникнення потужного лідера з легкої промисловості:
Розкажіть, будь ласка, про вашу компанію.
Приватне акціонерне товариство “Виробничо-комерційна фірма “Леся” була заснована 1965 році на базі місцевого промислового комбінату. Після розпаду Радянського Союзу акціоноване трудовим колективом. В цей час відбувся перехід від планової економіки до ринкової, і підприємство почало шукати нові ринки збуту, почало працювати з європейськими замовниками через агенції. В 2000-х роках підприємство переживало досить складні часи, так як ті агенції, що знаходили пропозиції, пропонували дуже низьку вартість, а основні засоби виробництва були максимально зношені і це не дозволяло розвивати підприємство, забезпечити достатній рівень продуктивності і якості праці, щоб залишатись стабільно на ринку, тому і був складний фінансовий стан.
У 2002 році я з групою однодумців придбав контрольний пакт акцій і почали інвестувати в нього та розвивати. І вже в 2004 році ми залучили на територію громади іноземного інвестора – компанію RGT (“РЕДІ ГАРМЕНТ ТЕХНОЛОДЖІ”), що займалась пошивом і термообробкою готових текстильних виробів. Їх основними замовниками були така компанія як Hugo Boss AG та інші відомі європейські бренди. Це дозволило нам привести до компанії стабільного замовника, а також залучити близько 6 млн євро іноземних інвестицій.
В 2005 році ми почали розширювати співробітництво, зокрема з відомим європейським брендом BRAX, який спеціалізується на продажу високоякісних брючних виробів, і створили певну передумову для розвитку саме швейної індустрії у кежуал форматі в нашому регіоні.
Ми стартували з випуском 600 виробів на тиждень для німецької компанії Leineweber і на сьогоднішній день ми виробляємо 4 тисячі виробів на день. Всі можливі для діджиталізації процеси на підприємстві оцифровані. Кожна одиниця продукції має свій id код, що дозволяє зручніше організувати робочий процес і прослідкувати за етапами виробництва.
І вже 4 рік поспіль компанія отримує визнання кращого підприємства швейної промисловості України. На 2021 рік ми номер один по кількості сплачених податків до місцевого бюджету в регіоні.
Чому ви вирішили розпочати свій бізнес саме в цій сфері?
Свою підприємницьку кар’єру я розпочав в 90-х роках, практично в свої студентські роки, а саме на 5 курсі. Мав досвід організації виробничих процесів, але це було невелике підприємство з близько 25 співробітниками. За 10 років вдалося отримати певний стартовий капітал і захотілось чогось більшого. І тоді я помітив це підприємство, яке, на мою думку, мало величезний потенціал і в той же час було в такому важкому стані.
Також на той час, а саме в 2002 році, в мене була концептуальна ідея індивідуального пошиття на промисловій основі, яку ми з друзями, які працюють в інших галузях, активно обговорювали. Специфіка цієї ідеї в тому, що індивідуальний пошив дорогий і не настільки якісний і ефективний, тому що він не технологічний. Тому поєднання ідей технологічного пошиття і кастомізації, коли індивідуальні мірки з людини накладаються на базові моделі і все це систематизується та робиться серійна партія виробництва, дозволяє отримати продукт нижчої вартості і більш високої якості. Тільки зараз, в 2019-20 роках, ця ідея вперше набула реалізації в Японії, коли був розроблений певний софт для кастомізації. І вже є компанії на світовому ринку, які цим займаються. Наскільки я знаю, навіть є спеціальна камера, де клієнт може зняти свої мірки, і йому презентують зовнішній вигляд продукту на ньому.
Але коли ми в 2002 році обговорювали цю ідею, вона була ще утопічною. Проте я в неї повірив і мене вона зарядила. Це стало причиною, чому я був так зацікавлений в цій сфері.
Чи плануєте цю ідею реалізувати в Україні?
Ми про це мріємо, але розуміємо, що це потребує проробок і значних інвестицій. За останні 10 років, коли ми більше занурилися в швейне виробництво, я помітив як цей бізнес стабільно працює на європейських ринках і в тих країнах, які досягли значних результатів. І один із аспектів, на який було звернено увагу, це підвищення продуктивності праці і мотивації працівників, створення для них комфортних умов.
Ви згадали про умови праці, які зараз умови для працівників є у вас на підприємстві?
Одна з ключових наших конкурентних переваг це мобільність. Перш за все, це оплата праці: щотижня, в середу, людина має змогу отримати свою нараховану заробітну плату за попередній тиждень. Рівень заробітних плат вищий за середній у регіоні і в цілому найвищий в цій галузі на 30-40 відсотків.
На виробництві всі процеси автоматизовані і це створює працівникам комфортні умови для організації праці на робочому місці. У нас працює оцифрована їдальня для працівників з комплексним обідом, що і по ціні, і по якості вище за звичайні заклади харчування, так як витрати на себе бере компанія.
Також ми забезпечуємо транспортування наших працівників і для цього в нас є 3 автобуси, які розраховані на перевезення тих людей, які живуть далеко від підприємства. Компанія організовує екскурсії, виїзди та тімбілдінги. Надаємо у разі потреби матеріальну допомогу, безвідсоткову позику, що дозволяє працівникам вирішувати свої фінансові проблеми у випадках гострої необхідності.
Зараз запускається проєкт для творчої реалізації: кожний може запропонувати свою ідею, отримати за це бали і потім за них подарунки, що дозволяє більше залучати працівників у життя і розвиток компанії.
Скільки було створено робочих місць?
Кількість працюючих збільшилась майже вдвічі: з 300 людей стало 550.
Фабрика “ЛЕСЯ” є прикладом того, як із неприбуткового підприємства може бути створений інноваційний лідер в своїй галузі та соціально-відповідальне підприємство. Завдяки злагодженій роботі команди підприємства, українську продукцію високо цінують не тільки в Україні, а й за кордоном. І ви також можете в цьому переконатись на офіційному сайті фабрики.
Як вигідно купити об’єкт малої приватизації?
Дізнайтесь про 7 простих кроків.
Щодня Фонд державного майна готує нові об’єкти для прозорої приватизації по всій території України — як в обласних центрах, так і в невеликих містах і селищах. Для кожної області підготовлено своє інвестиційне меню, у якому присутні як великі єдині майнові комплекси, пакети акцій підприємств, так і окремі невеликі об’єкти.